دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 اسفند 1400 - 00:15

لیگ برتر فوتبال| عبور از شگفتی‌آفرین مأموریت هفته ۲۰ پرسپولیس/ شکست نساجی راه صلابت استقلال

استقلال و پرسپولیس در هفته بیستم لیگ برتر فوتبال ایران به دنبال صید ۳ امتیاز دیگر هستند.
کد خبر : 644517
دیدار تیم های پرسپولیس و آلومینیوم اراک



به گزارش خبرنگار گروه ورزش خبرگزاری آنا، هفته بیستم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران امروز با برگزاری ۹ دیدار در شهرهای مختلف برگزار می‌شود.


تراکتور - سپاهان


سرخپوشان تبریز با کسب ۱۵ امتیاز در رتبه سیزدهم هستند. خطر سقوط کماکان تراکتور را تهدید می‌کند و آخرین تصمیم مالک باشگاه محمدرضا زنوزی این بوده که ارطغرول ساغلام را به عنوان جایگزین زونیمیر سولدو به عنوان سرمربی جدید انتخاب کند، هر چند مربی ترک‌تبار هنوز نتوانسته به تیم اضافه شود، با این حال شاید جدایی سولدو بتواند به اعضای تیم شوک وارد کند چرا که در آخرین بازی تراکتور، سولدو سه بازیکن اصلی تیم را به دلیل مسائل انضباطی از ترکیب کنار گذاشته بود. در سمت مقابل، سپاهان که با مشکلات کادر فنی مواجه شده باید به مصاف تراکتور برود. زردپوشان اصفهان که حالا ۱۳ امتیاز با صدر جدول فاصله دارند، پس از آخرین دیدار خود در دربی اصفهان مقابل ذوب‌آهن با استعفای محرم نویدکیا مواجه شدند، هر چند که این استعفا مورد قبول مدیریت باشگاه قرار نگرفت اما نویدکیا بار دیگر استعفا داد تا به همراه علی مرزبان و محمود کریمی در تمرینات تیم غایب باشد و مسئولیت تمرینات با میگوئل تکسیرا باشد. نویدکیا در فرودگاه اصفهان به تیم سپاهان اضافه شد و باید دید در این مسابقه که دو تیم بحران‌زده هستند، کدامیک به نتیجه خوبی دست می‌یابد.


نفت مسجدسلیمان - آلومینیوم اراک


نفت با ۱۱ امتیاز در رتبه پانزدهم ایستاده است. آمدن محمود فکری هم نتوانسته تحول مهمی در این تیم ایجاد کند و نماینده مسجدسلیمان به‌شدت خطر سقوط را حس می‌کند. آنها این هفته میزبان آلومینیوم اراک هستند. تیمی که با ۲۵ امتیاز در رتبه نهم ایستاده و در هفته‌های اخیر امتیازات زیادی از دست داده است. شاگردان رسول خطیبی اگر نتوانند در مصاف با نفت هم به پیروزی دست یابند، قطعاًٌ برای ماندن در نیمه بالای جدول در هفته‌های پایانی دچار مشکل می‌شوند و شاید لیگ برتر را با رتبه‌ای نه‌چندان مناسب تمام کنند.


هوادار - فولاد خوزستان


تیم رضا عنایتی در هفته‌های اخیر نتایج خوبی گرفته است. هوادار با ۲۱ امتیاز در رتبه یازدهم ایستاده و از منطقه سقوط فاصله مناسبی گرفته، با این حال کسب یک سه امتیاز دیگر می‌تواند این تیم را به‌طور کامل از خطر سقوط رها کند. در سمت مقابل تیم هوادار، فولاد خوزستان ایستاده است. جواد نکونام حداکثر تلاش خود را می‌کند تا تیمش در میان چهار تیم بالای جدول قرار بگیرد. سرخپوشان خوزستان با ۲۸ امتیاز در رتبه هفتم قرار دارند و در این بازی خارج از خانه به کسب سه امتیاز می‌اندیشند.


فجرسپاسی شیراز - پیکان


نماینده شیراز روی روند ناکامی قرار دارد و با ۱۴ امتیاز در رده چهاردهم است. این تیم هم خطر سقوط را حس می‌کند و در این بازی خانگی همه تلاش و کوشش خود را خواهد کرد تا بتواند موفق باشد. در سمت مقابل پیکان قرار دارد، خودروسازان می‌خواهند شاگردان علی‌اصغر کلانتری را در خانه خود شکست دهند تا بتوانند رتبه‌ای بهتر از پنجمی را کسب کنند. این تیم ۲۹ امتیازی امید زیادی دارد تا بتواند کماکان در میان تیم‌های بالای جدول باقی بماند و باید دید مجتبی حسینی می‌تواند شاهد پیروزی دیگری با تیمش باشد؟


گل‌گهر سیرجان - صنعت نفت آبادان


امیر قلعه‌نویی هفته گذشته پرسپولیس را متوقف کرد و اگرچه این مسابقه با جنجال‌های زیادی همراه بود ولی باعث شد گل‌گهر بتواند کماکان به کسب یکی از رتبه‌های سوم و چهارم امیدوار بماند. نماینده سیرجان با ۲۹ امتیاز در رده ششم ایستاده و کسب سه امتیاز در این مسابقه خانگی می‌تواند این تیم را تا رتبه پنجم هم بالا ببرد. در سمت مقابل علیرضا منصوریان در صنعت نفت تحول ایجاد کرده و این تیم با ۲۷ امتیاز در رده هشتم قرار دارد. کسب سه امتیاز خارج از خانه در بدترین حالت صنعت نفت را به رتبه هفتم می‌رساند، بنابراین آبادانی‌ها در این بازی خارج از خانه، از قبل تسلیم نیستند و تلاش می‌کنند تا برنده باشند. بدون تردید جدال دو سرمربی استقلالی در این مسابقه خالی از لطف نیست.




بیشتر بخوانید:





ذوب‌آهن - پدیده مشهد


مهدی تارتار نیم‌فصل دوم را بسیار بد شروع کرده و تیمش با ۱۹ امتیاز در رتبه دوازدهم است. قطعاً کسب سه امتیاز در این بازی خانگی می‌تواند مرهمی بر زخم‌های ذوب‌آهن باشد. سبزپوشان اصفهان هنوز امیدوار هستند که بتوانند رتبه‌ای تک‌رقمی را داشته باشند و باید برای تحقق چنین هدفی نتیجه خوبی بگیرند. حریف این هفته آنها پدیده است، نماینده مشهد با هشت امتیاز در رتبه شانزدهم است و اگر در این بازی خارج از خانه هم نتواند به پیروزی دست یابد، برای ماندن در لیگ برتر امیدهایش به مراتب کمتر می‌شود. باید دید شاگردان سید داود سید عباسی می‌توانند سه امتیاز دوم خود را در این فصل کسب کنند یا کماکان با همان یک پیروزی باقی می‌مانند؟


نساجی مازندران - استقلال


نمانده مازندران در هفته‌های اخیر نتوانسته نتایج جالبی بگیرد و به همین خاطر با ۲۲ امتیاز در رده دهم است. این تیم که در ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد با استقلال دیدار می‌کند، امید زیادی دارد تا با شکست صدرنشین لیگ در مسیر پیروزی قرار بگیرد. ساکت الهامی که در بازی‌های اخیر، خودش را مسبب ناکامی تیمش معرفی کرده باید در جدال با استقلال کار بزرگی انجام دهد. از سوی دیگر فرهاد مجیدی که توانست هفته گذشته در غیاب سیاوش یزدانی و محمدحسین مرادمند دو بازیکن سرباز استقلال به پیروزی دست پیدا کند، به دنبال کسب سه امتیاز دیگر است تا تیمش را یک گام دیگر به قهرمانی نزدیک کند. آبی‌پوشان با ۴۷ امتیاز حاشیه امنیت خیلی خوبی برای خود در صدر جدول ایجاد کرده‌اند و باید در این بازی خارج از خانه هم به سه امتیاز دست یابند. البته که در این مسابقه احتمال بازی کردن وریا غفوری وجود ندارد و یزدانی و مردامند هم که به دلیل خدمت سربازی از آبی‌پوشان جدا شده‌اند.


پرسپولیس - مس رفسنجان


سرخپوشان هفته گذشته در مصاف با گل‌گهر سیرجان دو امتیاز از دست دادند. یحیی گل‌محمدی در نشست خبری پیش از مسابقه با مس به این موضوع اشاره کرد که تیمش باید امتیازات از دست رفته را جبران کند، به همین خاطر باید در انتظار کسب نتیجه خوبی برای پرسپولیس بود. در این مسابقه امید عالیشاه، سیامک نعمتی و عیسی آل کثیر باز هم غایب هستند و گل‌محمدی باید تیمش را بدون این نفرات وارد زمین کند. از سوی دیگر مس رفسنجان که توانسته شگفتی‌آفرین این فصل لیگ برتر نام بگیرد با ۳۳ امتیاز در رده چهارم قرار دارد. کسب سه امتیاز دیدار با پرسپولیس گام بلندی برای این تیم به سوی رسیدن به حتی رتبه دوم جدول خواهد بود. بنابراین انتظار نمایش خوب از مس و تیم محمد ربیعی وجود دارد. این مسابقه مهم‌ترین و جذاب‌ترین دیدار هفته بیستم لیگ برتر فوتبال ایران خواهد بود.


برنامه بازی‌ها و اسامی داوران هفته بیستم به شرح زیر است:


* تراکتور - سپاهان


داوران: یاسر همرنگ- یعقوب حجتی- هیوا بهمنی- سعاد وفاپیشه


* نفت مسجد سلیمان - آلومینیوم اراک


داوران: مرتضی منصوریان- علی میرزابیگی- پوریا زحمتی- وحید زمانی


* هوادار - فولاد خوزستان


داوران: احمد محمدی- سعید قاسمی- حسین گلشنی- ناصر جنگی


* فجرسپاسی شیراز - پیکان


داوران: میثم حیدری- بهمن عبدالهی- مهدی سیفی- حسین زمانی


* گل‌گهر سیرجان - صنعت نفت آبادان


داوران: امیر عرب براقی- میلاد قاسمی- حامد صفایی- ابوالفضل گرجی


* ذوب‌آهن اصفهان - پدیده مشهد


داوران: حمید حاج ملک- احد سلطانی- محمد هاشمی نسب- روح‌الله شریفی


* نساجی مازندران - استقلال


داوران: علی صفایی- محمدرضا ابوالفضلی- محسن سلطانی- مهدی مرجانزاده


* پرسپولیس - مس رفسنجان


داوران: اشکان خورشیدی- مهدی عالیقدر- علی اکبر نوری- جواد رحیم‌زاده


تیم فوتبال پرسپولیس , تیم فوتبال استقلال , لیگ برتر فوتبال , تیم فوتبال سپاهان اصفهان ,


انتهای پیام/۴۰۴۸/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته